Heenreis - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jiska Meer - WaarBenJij.nu Heenreis - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jiska Meer - WaarBenJij.nu

Heenreis

Door: Jiska

Blijf op de hoogte en volg Jiska

21 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal!

Jaja, we zijn er hoor! Het is nu woensdagochtend hier en ik zit dit lekker vanuit mijn bedje te typen. Wat een reis hebben we achter de rug! Zondagmiddag vlogen we om 13:20 vanuit Amsterdam weg. De eerste etappe van de reis ging naar Bangkok en duurde ruim 10 uur. Onze innerlijke klok was meteen flink in de war toen we om 15u avondeten kregen, het om 16u donker werd en we om 22u alweer aan het ontbijt zaten. Vaag. Het was wel bijzonder om over Azie heen te vliegen, vanuit het raam zagen we o.a. de lichten van Delhi. Het is opvallend dat zelfs 's nachts in het donker duidelijk te zien is hoe anders landen als India eruit zien vergeleken met het drukbevolkte Europa!

In Bangkok aangekomen was het inmiddels alweer ochtend (hoewel ons klokje op 00:30 stond), dus tijd om ons even op te frissen. Daarna zijn we toch weer in slaap gevallen in een paar heerlijke stoelen en voor we het wisten was het alweer tijd voor de volgende vlucht: deze keer naar Taipei. Voor ons gevoel waren we daar zo, want het is maar zo'n 3,5 uur vliegen. In Taipei hadden we ruim 8 uur overstaptijd. Die hebben we voor het grootste deel doorgebracht in een paar ligstoelen, waarin we heerlijk achterover konden hangen. Helaas wilde het slapen niet echt, maar het was wel fijn om even uit het vliegtuig te zijn. We hebben wat avondeten gehaald bij de Burger King (we zijn heel cultureel ingesteld), waar we de grootste cola ever bij ons eten kregen. Na het eten hebben we nog even een rondje gelopen over het vliegveld, waar ze blijkbaar elke wachtruimte voor een gate een bepaald thema hebben gegeven. Er was er één van Hello Kitty, erg extreem roze en op en top Aziatisch. Onze indruk van Azie (of althans, de vliegvelden)? Rare lage WC's en wastafels, een obsessie met schoon en MONDKAPJES. En Hello Kitty. En mensen die zo zacht praten dat je ze niet verstaat (wat sowieso al vrij lastig is; ik was heel trots op mezelf toen ik begreep dat het Burger King meisje hallo tegen me zei. Helaas zei ik wel gewoon hello terug, in plaats van nihao. Je weet nooit wat je zegt als je de klemtoon verkeerd legt...).

Rond middernacht vlogen we door richting Brisbane, onze laatste tussenstop en zo'n 8 uur vliegen vanaf Taipei. We hebben nog wat geslapen en als het licht wordt zien we na een tijdje de kust van Australie. We vlogen recht over het Great Barrier Reef heen, dus moesten erg ons best doen om daar een glimp van op te vangen, maar wat we ervan zagen zag er erg mooi uit. De Stille Oceaan is trouwens sowieso prachtig blauw! Eenmaal geland in Brisbane moesten we allemaal het vliegtuig uit. We werden begroet door hitte (36 graden!) En palmbomen. Even een uurtje de tijd om ons op te frissen en dan terug het vliegtuig in voor de laatste 3 uur naar Auckland. We waren inmiddels zo doodmoe dat we niet eens meer onze ogen open konden houden, dus die vlucht was zo voorbij. We naderden Nieuw Zeeland helaas zo dat we pas op het allerlaatste moment wat konden zien, maar we moesten nog een rondje vliegen voor het landen. Helaas was het bewolkt, maar zo af en toe zag ik tussen de wolken wel wat van de groene, Hobbitton-achtige heuvels. Door de bewolking en de harde wind was de landing wat hobbelig, maar uiteindelijk stonden we dan toch echt op Nieuw Zeelandse bodem!

Wonder boven wonder vonden we onze tassen direct op de band, waren onze schoenen en campingspullen schoon genoeg en waren we dus binnen drie kwartier helemaal klaar op het vliegveld. Een shuttlebus met een hele vriendelijke Kiwi-chauffeur bracht ons direct naar ons hostel. Daar zit ik nu en het viel wel een beetje tegen. Het is klein, vol en we moeten betalen voor douche en internet. Misschien dus even kijken of we nog kunnen switchen deze week, maar we kijken het nog even aan. Een nacht goed slapen heeft er in ieder geval al voor gezorgd dat het niet meer zo vervelend lijkt. :)

Terug naar gisteravond: nadat we even snel ergens een pizza naar binnen hadden gewerkt, terug naar het hostel voor een koude (maar gratis :P) douche en toen snel ons bed in. Heb van jetlag weinig last gehad, want ik was zo moe dat ik hoe dan ook rechtstreeks in slaap ben gevallen. Ik was zelfs blij dat het hier avond was, want als we nog door een dag heen hadden moeten zitten was dat lastig geworden!

Vandaag gaan we denk ik lekker even Auckland in, een SIM-kaart regelen en kijken of we aan een BBH-kaart kunnen komen voor korting op hostels. En de stad verkennen natuurlijk :) Maar nu eerst even douchen, ontbijten en verbinding maken met internet om deze blog te posten en even te skypen met het thuisfront. De volgende blog zal wel over een weekje verschijnen, als we Auckland verlaten hebben. Hopelijk zie ik jullie hier dan terug! :)

  • 21 Januari 2014 - 23:06

    Miranda:

    Wat leuk dat ik je kan volgen Jiska. Geniet van je avontuur meid, ik geniet mee !

  • 21 Januari 2014 - 23:09

    Gerie En John:

    Hoi Jis.
    Leuk om het verhaal te lezen.Maar vooral ook leuk om je even live te hebben gesproken.
    Geniet en tot skype-app-blog-mails.

    Liefs.
    Het thuisfront

  • 22 Januari 2014 - 00:35

    Benoît:

    Zo vet dat je gewoon aan de andere kant van de wereld zit! Blijf vooral de blogjes schrijven en posten, ik lees ze met veel interesse! Veel plezier alvast komende week in Auckland :)

  • 22 Januari 2014 - 01:20

    Nils:

    Spreek "nihao" uit als "nigao", met een Nederlandse harde G, en ze vinden je opeens heel erg deftig en ouderwets XD
    (not kidding!)

    Leuke blog!!

  • 22 Januari 2014 - 20:14

    Ed:

    Nihao Jis, leuk om te lezen hoe het je vergaat daar. Een paar miljoen jaar geleden lag NZ in elk geval een stuk dichterbij dan nu, toch? Succes met de acclimatisatie en zo en tot over een week. Suc6.

  • 24 Januari 2014 - 19:41

    Marianne:

    Ha Jis,
    geef je Arend een dikke zoen als je hem ziet en anders een virtuele, je zit tenslotte dichterbij hem dan ik

  • 24 Januari 2014 - 21:04

    Klaas:

    Hi Jiska, Klinkt goed. En dat je zelfs even in Brisbane geweest. En inderdaad geen directe vlucht.
    Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jiska

Van 19 januari tot 1 juni ga ik lekker rondtrekken in Nieuw Zeeland, om te vieren dat ik na 20 bijna jaar school eindelijk aan iets nieuws kan beginnen! Omdat Nieuw Zeeland toch wel ver weg is, hou ik de mensen thuis op de hoogte van mijn escapades via deze blog. Cheers!

Actief sinds 04 Nov. 2013
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 7838

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 01 Juni 2014

Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: